در بيان آنکه ملازمت مصلي مر شطر مسجد حرام را بنا به انقياد امر حق و اتباع شريعت اوست و الا هويت حق سبحانه چنانکه در قبله مصلي هست در جميع جهات هست

گر مصلي کند به وقت صلاة
روي در کعبه از جميع جهات
باشد از حق بدان جهت مأمور
ور نه حق نيست اندر آن محصور
روي در روي او بود هيچ کس
نيست در قبله مصلي و بس
گر چه در هر جهت بود موجود
ليک در يک جهت شود مسجود
حق بود چون محيط و کعبه چو شط
نيست اين دور ازان به هيچ نمط
تا کني در محيط زان شط ره
گفت ولوا وجوهکم شطره
ره ز شط در محيط ببريدن
هست در شط محيط را ديدن